تضعیف دکترین‌های صهیونیستی با حملات حزب الله-راهبرد معاصر
یادداشت اختصاصی بشیر اسماعیلی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی؛

تضعیف دکترین‌های صهیونیستی با حملات حزب الله

حمله موشکی حزب الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی که در پاسخ به شهادت فؤاد شکر انجام شد را می‌توان در راستای ایجاد بازدارندگی در برابر دکترین ترور رژیم صهیونیستی تحلیل کرد.
بشیر اسماعیلی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 29
کد خبر: ۲۵۵۶۱۶

تضعیف دکترین‌های صهیونیستی با حملات حزب الله

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ مئیر داگان، یکی از رؤسای دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی بود که دکترین خاصی برای مقابله با دشمنان این رژیم طراحی کرد. به اعتقاد وی، تا حد ممکن به جای تقابل مستقیم نظامی، بایست از پنهان‌کاری و حذف فیزیکی شخصیت‌های مهم و تأثیرگذار دشمن استفاده کرد‌. 

حمله موشکی حزب الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی که در پاسخ به شهادت فؤاد شکر انجام شد را می‌توان در راستای ایجاد بازدارندگی در برابر دکترین ترور رژیم صهیونیستی تحلیل کرد
  1. داگان مدعی بود طبق همین دکترین سال‌های 2009 و 2010 میلادی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را از حمله نظامی به تأسیسات هسته‌ای ایران با توجه به پیامدهای خطرناک آن برحذر داشت و ترور شخصیت‌ها و دانشمندان هسته‌ای را به عنوان طرح جایگزین معرفی کرد.

    البته پیش از داگان نیز رژیم صهیونسیتی تروریسم دولتی را به عنوان راهکار معمول برای ایجاد رعب و سرکوب مخالفان خود به کار می‌بست؛ آنها حتی از ترور امثال ناجی علی، کاریکاتوریست فلسطینی که انعکاس دهنده رنج و بلایی که بر سر مردم فلسطین می‌رفت، دریغ نکردند.


    حمله موشکی حزب الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی که در پاسخ به شهادت فؤاد شکر انجام شد را می‌توان در راستای ایجاد بازدارندگی در برابر دکترین ترور رژیم صهیونیستی تحلیل کرد. در عملیات «وعده صادق» نیز جمهوری اسلامی ایران گوشه‌ای از توان نظامی خود را در حمله به عمق خاک رژیم صهیونیستی به رخ کشید تا نشان دهد «دوران بزن در رو برای ترور و خرابکاری پایان یافته است».

    پایگاه گلیلوت در یک هزار و 500 متری تل آویو، هدف حمله مقاومت لبنان قرار گرفت تا به یکی از پایگاه های مهم طراحی ترور و خرابکاری رژیم صهیونیستی ضربه وارد شود؛ «واحد ۸۲۰۰» که لانه جاسوسان و تروریست‌های صهیونیست بود نیز وابسته به همین پایگاه است.


  2. «مرگ با هزاران زخم»، دکترینی است که صهیونیسم جهانی با همکاری حامیان غربی خود علیه جمهوری اسلامی ایران طرح ریزی کرده بود. این راهبرد از سطوح پایین مانند حمله سایبری به سامانه‌های هوشمند کارت سوخت تا سطوح بالاتری همچون ترور، انفجار، اغتشاش، ناآرامی اجتماعی و ... برای فرسایش تدریجی کشور طرح ریزی شده بود.

    پس از عملیات «طوفان الاقصی»، رژیم صهیونیستی وارد دوره جنگ فرسایشی شد که در آستانه یک‌سالگی خود قرار دارد. اشتباهات راهبردی رژیم صهیونیستی در استقرار نیروی زمینی در نوار غزه و باز کردن جبهه‌های جدید در شمال سرزمین‌های اشغالی مقابل دیگر اعضای محور مقاومت، موجب درافتادن رژیم صهیونیستی در چرخه فرسایشی شده است.

 

اینک حمله موشکی حزب الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی زخمی دیگر به زخم های یک سال اخیر این رژیم وارد کرد. حزب الله لبنان با 340 موشک و تعدادی پهپاد، قلب سرزمین‌های اشغالی را نشانه رفت و رژیم صهیونیستی چاره‌ای جز تحریف روایت جنگ برای کاهش سنگینی بار شکست ندارد. 


چنین بود که بعد از حملات، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از یک ژنرال بازنشسته گزارش کرد: سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله جنگ فرسایشی طولانی‌مدت را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است و در تقریباً یک سال گذشته ده‌ها شهرک در معرض ضربات حزب الله قرار دارند. این حملات به روال عادی و روزمره تبدیل شده است.

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله جنگ فرسایشی طولانی‌مدت را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است


 رژیم صهیونسیتی که ماه‌ها گرفتار نوار غزه بود، می‌کوشید با گشودن جبهه‌های جدید تمرکز را از غزه بردارد و متحدان غربی اش را به جنگ وارد کند. پاسخ حزب الله لبنان نشان داد باز شدن جبهه شمال، خطرناک تر از چیزی است که رژیم صهیونیستی پیش بینی می‌کند.

 


اینک در قاهره، مذاکرات برای عقب نشینی از غزه در حالی جریان می‌یابد که صهیونیست ها آخرین تلاش‌های خود را برای برهم زدن میز مذاکره به کار می‌بندند؛ اما زخم‌‌های بی شمار ماه‌های گذشته توان تندروها را برای ماندن بر سر موضع کاهش داده است. آینده نشان خواهد سرنوشت تجاوز نظامی و جنایت های جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه چه سرنوشتی خواهد داشت.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار